X
تبلیغات
یک وبلاک علمی - فوائد شنا

فوائد شنا و نكته هاي در  همين مورد :

 Swimming  Benefits &  Cautions

 اگر تصميم گرفته ايد كه شنا كردن را شروع كنيد در اينجا چند نكته هست كه بايد به آنها توجه كنيد :

 

ورزش ايده آل :

 در ميان انواع متنوع ورزش هايي كه وجود دارد شنا ورزشمنحصر بفردي است همه فوائد ورزش هاي ديگر را يكجا با هم دارد : بدنسازي ، آرامش ذهن ، منظم كردن تنفس ، تحريك جريان خون ...و بسياري نتايج ديگر و همه اينها را در شرايطي انجام مي دهد كه هيچگونه فشاري هم به مفاصل وارد نمي كند .

به همين جهت است كه از آن بعنوان ورزشي ايده آل براي همه ياد مي شود  براي جوانان براي پيران و ميانسالان ، افراد چاق ، آدمهاي لاغر و كساني كه مشكلاتي در مفاصل لگن وزانو و آرنج اشان دارند و سر انجام آدمهاي پر تحرك و  سالمي كه هيچگونه ناراحتي جسمي ندارند همه و همه مي توانند از شنا كردن لذت ببرند .

علاوه بر اينها به ازاي هر 1 ساعت شنا كردن حدود : 350 تا 420 كالري در بدن سوزانيده مي شود .

پس تعجبي ندارد اگر شنا يكي از رايج ترن ورزش ها براي بدست آوردن تناسب اندام و داشتن بدني موزون باشد .

خيس شدن هميشه هم عالي نيست!

البته شنا هم مثل هر ورزش ديگري ، معايب خاص خودش را هم دارد .

از جمله چون در اين ورزش وزن بدن روي پاها تحمل نمي شود بنابراين  نمي تواند مانع از بروز استئو پروزيس ( پوكي استخوان ) شود . باعث خيس شدن بدن ومو ها مي شود ( به هر حال يك مقدار تمهيدات اضافي را با خود بهمراه دارد ) . از طرفي براي انجام اين ورزش نياز به استخر وجود دارد كه چون بسياري از افراد امكان داشتن استخر هاي خصوصي را ندارند بايد براي اين كار عضو يك كلوپ ورزشي شوند . و يا به هرحال به يك استخر بروند و براي رسيدن به آن مسافتي را طي كنند . مثلا در شهري مانند تهران اگر استخر شخصي نداشته باشيد رفتن به چنين محلي ساعت ها وقت را مي گيرد .

آيا تحمل اين همه زحمت ارزش اش را دارد ؟

 همه آنهايي كه با شنا پيوند خورده اند و  شنا كردن براي آنها بصورت  عادتي هميشگي در آمده است . بخوبي به ارزش اين ورزش سالم ومفرح واقف اند و بدون شك جواب خواهند داد كه بله حتما ارزشش را دارد . اين بهترين و سالم ترين عادتي است كه شما مي توانيد داشته باشيد .

بهترين روش براي توانبخشي :

 بهترين راه براي  درمان صدمات ناشي از ورزش مثلا مشكلاتي كه هنگام فوتبال و نظاير آن براي زانو و مفاصل پيش مي آيد ( پارگي منيسك ) يا صدماتي كه در حين كشتي به بدن وارد مي شود ، همينطور بريا بهبود بيمار بعد از اعمال جراحي و يا ايجاد آمادگي براي ورزش هايي مثل دو و نگهداري بدن در حالت ايده آل ، بهترين ورزش شنا كردن است . شنا كردن در استخر براي افادي كه تواناي انجام ورزش در روي خشكي را ندارند مفيد است اينگونه افراد هنگاميكه نتايج حاصل از اين كار را ببينند ديگر هيچگاه شنا ررا كنار نخواهند گذاشت .

شنا ورزشي كامل براي  تركيب با ورزش هاي ديگر است :

 دوندگان ، دوچرخه سواران و قهرمانان اسكيت (كشتي گيران تنيس بازان و ...) همگي ترغيب مي شوند كه به شنا هم بپردازند . هم براي ايجاد آمادگي و هم براي ترميم صدمات ناشي از ورزش ها ي ديگر .

 چيز هايي در مورد خواص درماني آب وجود دارد كه تا حدي حالت جادويي دارد .  60% در صد بدن ما را آب تشكيل  مي دهد و ما از هنگاميكه بصورت جنيني در شكم مادر هستيم در فضايي مايع شناور هستيم همين چيز ها و مسائل نظر آن است كه باعث شده بشر در هزاران سال از آب بعنوان وسيله اي براي تسكين درد و آرامش بخشيدن به جسم و جانش استفاده كند .

 

منبع : by: Marilyunn 
نوشته شده توسط  در ساعت 22:9 | لینک  |